Ἀπόσπασμα ἀπό τό ἔντυπο «Ἡ ἄρνηση τῆς κάρτας τοῦ πολίτη ὡς ὁμολογία πίστεως», πού ὑπογράφει ὁ Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Προηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγάλου Μετεώρου, Ἁγίων Μετεώρων καί κυκλοφόρησε ἀπό τήν Σύναξη Ὀρθοδόξων Ρωμηῶν «ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ», τόν Ἰανουάριο τοῦ 2016
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, οἱ κληρικοί καί μοναχοί, ὁ θεολογικός κόσμος καί συνολικά τό ὀρθόδοξο πλήρωμα, καθ’ ὅλη τήν διάρκεια αὐτῶν τῶν ἐτῶν, προέβαλαν σθεναρή ἀντίδραση στήν σχεδιαζόμενη φαλκίδευση τῶν ἐλευθεριῶν, στόν ὑποβιβασμό καί τήν ἀριθμοποίηση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, τήν ἐπιβολή τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος καί πρωτίστως στήν σύνδεση ὅλων αὐτῶν μέ τήν χρήση τοῦ ἀριθμοῦ 666 στίς νέες ἠλεκτρονικές ταυτότητες καί τήν κάρτα τοῦ πολίτη.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ τήν ὑπ’ ἀριθ. 2461/1998 ἐγκύκλιό της τόνιζε μεταξύ ἄλλων πώς «ἐάν ἑπομένως καί ἐφ’ ὅσον οἱ νέες ταυτότητες μέλλουν νά χρησιμοποιήσουν σάν κωδικό ἀριθμό ἀναγνώσεώς τους ἀπό ἠλεκτρονικά μηχανήματα τό δυσώνυμο καί ἀπαράδεκτο ἀριθμό 666, τότε ἡ Ἱερά Σύνοδος θεωροῦσα ὅτι παραβιάζεται ἡ θρησκευτική συνείδηση τῶν ὀρθοδόξων πιστῶν, συνιστᾶ στούς πιστούς νά μήν δεχθοῦν τίς νέες ταυτότητες».
Ἀλλά καί σέ πιό πρόσφατη ἀναφορά της γιά τό ἴδιο ζήτημα ἡ Ἱερά Σύνοδος, στό Ἀνακοινωθέν τῆς 17-11-2010 τόνιζε κατηγορηματικά:
«Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑποχρεωμένη νά διαφυλάττῃ τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καί νά ὑπερασπίζεται τήν ἀκεραιότητα τῆς πίστεως. Γι᾿ αὐτό:
α) Ἡ “Κάρτα τοῦ Πολίτη” δέν πρέπει νά περιέχῃ κατ᾿ οὐδένα τρόπο, ἐμφανῆ ἤ ἀφανῆ, τόν ἀριθμό “666”.
β) Ἐπίσης κατ᾿ οὐδένα τρόπο πρέπει μέ αὐτή νά παραβιάζονται οἱ προσωπικές ἐλευθερίες».
Τήν ἴδια ἀντίθεση ἐξέφρασε ἐπανειλημμένως μέ ἀνακοινώσεις της καί ἡ Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους ἐκφράζοντας ἀπό τό 1997 ἀκόμα τήν ἀντίθεσή της στό ἠλεκτρονικό Σύστημα Πληροφοριῶν Σένγκεν καί τό ἠλεκτρονικό φακέλωμα σέ συνδυασμό μέ τήν χρήση τοῦ ἀριθμοῦ 666, καθώς ἔχει τήν δυνατότητα «νὰ χρησιμοποιηθεῖ καὶ ἀπὸ ἀντιχριστιανικὲς δυνάμεις μὲ ἀπώτερο σκοπὸ τὴν ἐπιβολὴ μίας παγκόσμιας πολιτικῆς, οἰκονομικῆς καὶ κατόπιν πνευματικῆς δικτατορίας, ὅπως αὐτὴ περιγράφεται καὶ στὸ δέκατο τρίτο κεφάλαιο τῆς Ἀποκαλύψεως. Ἀντίθετα μᾶλλον, ἡ σημερινὴ πρόοδος τῆς τεχνολογίας καὶ πληροφορικῆς καὶ ἡ διεθνὴς προώθηση τέτοιων συστημάτων πληροφοριῶν εἶναι αὐτὰ ποὺ κάνουν κατανοητὴ καὶ πραγματοποιήσιμη τὴν ὄντως ἐφιαλτικὴ αὐτὴ περιγραφὴ τοῦ Εὐαγγελιστῆ Ἰωάννη» (Ἀποφάσεις τῆς ΕΔΙΣ τῆς 20ῆς Μαΐου καί 2ας Ἰουνίου 1997).
Ἐπιθυμεῖ, ἐπίσης, μέ τήν ἴδια ἀνακοίνωσή του, τό Ἅγιον Ὄρος,
«νὰ διαμηνύσει τὴ ζωηρὴ ἀνησυχία του γιὰ τὸν ἁπτὸ πλέον κίνδυνο ἑνὸς θεσμοθετημένου καὶ γενικοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος μὲ ὅλες τὶς προαναφερθεῖσες ἀρνητικὲς συνέπειες γιὰ τὴ θεόσδοτη ἐλευθερία τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καὶ τὴν «ἐν Χριστῷ» σωτηρία του».
Ὅπως γίνεται ἀντιληπτό ἀπό τό περιεχόμενο καί τό γενικό πνεῦμα τῶν ἐγκυκλίων καί τῶν ἀνακοινώσεων τονίζεται ἐξίσου ὁ κίνδυνος τόσο τῆς χρήσης τοῦ ἀριθμοῦ 666 ὅσο καί αὐτός τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος καί τῆς περιστολῆς τῶν ἐλευθεριῶν. Ἡ γενική αὐτή ἀρχή διέπει ὅλο τό φάσμα τῶν ἀντιδράσεων πού ἐκδηλώθηκαν τίς τελευταῖες τρεῖς δεκαετίες.
Τόνιζε, μεταξύ ἄλλων, ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στό Ἀνακοινωθέν τῆς 9ης Μαρτίου 1993 ἀναδεικνύοντας τούς κινδύνους τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, ὅταν ἀκόμη περιεῖχαν ἠλεκτρονικές μαγνητικές λωρίδες καί ὄχι τά ἔξυπνα μικροτσίπ (RFID)τελευταίας τεχνολογίας: «....ἐν ὄψει μάλιστα τῶν ἀπεριορίστων δυνατοτήτων τῆς νέας ἠλεκτρονικῆς τεχνολογίας εἴτε πρός ὑποκλοπήν στοιχείων, εἴτε πρός συνδυασμόν των, ...ὑπάρχει ἡ δυνατότης μιᾶς ἐφιαλτικῆς ἀπειλῆς κατά τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν τοῦ πολίτου. Ἡ ἀπειλή αὐτή καθίσταται εὐκολοδιάκριτος ἄν ληφθῆ ὑπ’ ὄψιν ἡ ὕπαρξις τῆς νέας ἠλεκτρονικῆς λωρίδος εἰς τό κάτω μέρος τῶν νέων ταυτοτήτων, ἡ μέλλουσα νά περιλαμβάνη προσωπικά στοιχεῖα τοῦ κατόχου, ἀόρατα διά γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ καί ἑπομένως ἄγνωστα εἰς τόν κάτοχον, δυνάμενα νά ἀναγνωσθοῦν μόνον ἀπό τά εἰδικά ἠλεκτρονικά ὄργανα τοῦ κράτους.
Ἐν ὄψει τῶν ἀνωτέρω ἡ Ἐκκλησία ἐκφράζει λίαν σοβαράς ἐπιφυλάξεις ὡς πρός τήν ἀναγκαιότητα τῆς ἐκδόσεως τῶν τοιούτων ἐπικινδύνων διά τάς ἀτομικάς ἐλευθερίας ταυτοτήτων....».
Στό ἴδιο μῆκος κύματος κινεῖται καί ἡ Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους:
«Ὁ Ἁγιορειτικός Μοναχισμός, ὡς πνευματική ἐμπροσθοφυλακή τῆς Ἐκκλησίας καί θεματοφύλαξ τῶν ἱερῶν παραδόσεων τοῦ Ἔθνους, θεωρεῖ χρέος του νά διαμηνύσει τήν ζωηράν ἀνησυχίαν καί ἀγωνίαν του διά τόν κίνδυνον τῆς πνευματικῆς ἀλλοτριώσεως, τόν ὁποῖον διατρέχει ἡ Ὀρθόδοξος πατρίς μας, καί διά τήν καταχθόνιαν ἀπειλήν κατά τῆς θεοσδότου ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, τήν ὁποίαν ἀπεργάζεται ἡ σύγχρονος ὀλέθριος σύμπραξις μαμωνᾶ καί πληροφορικῆς». (Ἀνακοίνωσις τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους 5/18-3-1993).
Ἀλλά καί οἱ Ἱερές Μονές τῶν Ἁγίων Μετεώρων σέ Ψήφισμά τους στίς 13-6-1997 διακηρύσσουν:
«... ΑΡΝΟΥΜΕΘΑ νά παραλάβουμε τίς νέου τύπου ἠλεκτρονικές ταυτότητες μέ ἑνιαῖο κωδικοποιημένο ἀριθμό, εἴτε ὑπάρχει σ’ αὐτές ὁ δυσώνυμος ἀριθμός 666 εἴτε δέν ὑπάρχει… Προτρέπουμε ἐπίσης καί συμβουλεύουμε νά ἀρνηθεῖτε, ὅταν κληθεῖτε, νά παραλάβετε τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες νέου τύπου, γιατί προετοιμάζουν καί διευκολύνουν τό δρόμο γιά τό τελικό σφράγισμα. Σφράγισμα πού ἰσοδυναμεῖ μέ ἄρνηση τοῦ Χριστοῦ, προσχώρηση στό στρατόπεδο τοῦ Σατανᾶ χωρίς δυνατότητα ἐπιστροφῆς καί πνευματικό θάνατο. Γι΄αὐτό καί ἡ Γραφή τό ἀπαγορεύει.
Τέλος σᾶς καλοῦμε νά ἀναλάβετε τόν καλό ἀγώνα τῆς ψύχραιμης καί σωστῆς ἐνημερώσεως κάθε ψυχῆς πού δέν γνωρίζει τήν ἀλήθεια, ἀντιστεκόμενοι σθεναρῶς στίς ἐπικείμενες ἐξελίξεις, συμπαρατασσόμενοι στό κάλεσμα τῆς Ἐκκλησίας» (Ψήφισμα Ἱερῶν Μονῶν Ἁγίων Μετεώρων, 13-6-1997).
Ὁ λόγιος καί ὁμολογητής μακαριστός Γέροντας Γεώργιος Καψάνης ἔγραφε:
«Θέλουν λοιπόν νά μᾶς ἐπιβάλουν τό 666, καί μάλιστα σέ ἔγγραφο ἀπολύτως προσωπικό μας πού τό φέρουμε πάντα μαζί μας, ὅπως εἶναι τό δελτίον ταυτότητός μας.
Λέγουν μερικοί ἀφελῶς ὅτι τό 666 τῆς ταυτότητος ἤ καί τό πιθανολογούμενο χάραγμα στό χέρι ἤ στό μέτωπο δέν μποροῦν νά μᾶς ἀφαιρέσουν τήν ἀνεξίτηλη σφραγίδα τοῦ Χριστοῦ πού ἐλάβαμε μέ τό Ἅγιο Βάπτισμα καί τό Ἅγιο Χρίσμα.
Πράγματι δέν μποροῦν νά μᾶς τήν ἀφαιρέσουν, ὅταν βιαίως μᾶς τά ἐπιβάλουν, δηλαδή ὅταν μᾶς δέσουν καί μᾶς σφραγίσουν, ἤ προσαρτήσουν ἐπάνω μας τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες.
Ὅταν ὅμως μέ τήν θέλησή μας τά ἀποδεχθοῦμε, τότε βεβαίως θά ἀποστῇ ἀπό ἐμᾶς ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, διότι δέν ὡμολογήσαμε τόν Χριστό καί διότι ἀπό δειλία ἤ συμφέρον ἤ ἀδιαφορία ἤ καί ἀπό πνευματική ὀλιγωρία δεχθήκαμε τό σύμβολο τοῦ Ἀντιχρίστου.
Ὅσοι λέγουν στόν εὐσεβῆ λαό “δέν πειράζει τό 666, πάρετε τίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες”, δέν σκέπτονται τί εὐθύνη ἀναλαμβάνουν. Δέν προβληματίζονται μήπως ἔχουν λάθος καί ἔτσι γίνουν ἠθικοί αὐτουργοί ἀποστασίας τῶν Χριστιανῶν.
Δέν θά δεχθοῦμε ἠλεκτρονική ταυτότητα, διότι θεωροῦμε ὅτι ἐξευτελίζει τά πρόσωπά μας. Πῶς θά φέρουμε μαζί μας ἕνα ἔγγραφο πού θά γράφῃ πλῆθος πληροφοριῶν γιά μᾶς, πού θά μποροῦν νά διαβάσουν Ἕλληνες καί ξένοι, ἐκτός ἀπό ἐμᾶς, καί μάλιστα πού θά μποροῦν ἀπό ἐπιτηδείους νά διαστραφοῦν εἰς βάρος μας; Καί ἀκόμη διότι, ἐάν περιέχῃ τό 666, θά τό θεωρήσουμε ἄρνησι τοῦ Χριστοῦ. Κανείς δέν ἐπιτρέπεται νά διακινδυνεύῃ τήν σωτηρία του». (Ἠλεκτρονικές ταυτότητες. Ὥρα γιά ὁμολογία ἤ ἄρνησι, ἐφημ. Ἐν Συνειδήσει, ἔκδ. Ἱ. Μ. Μεγάλου Μετεώρου, Αὔγουστος 1997, Ἅγια Μετέωρα, σελ. 13).
Κατά ἀνάλογο τρόπο ἔχουν ἐκφράσει, ἐπίσης, τήν ἀποφασιστική ἀντίθεσή τους στό ἠλεκτρονικό φακέλωμα καί στήν χρήση τοῦ ἀριθμοῦ 666 στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες ἡ συντριπτική πλειοψηφία τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ καί θεολογικοῦ χώρου, πλειάδα Μητροπολιτῶν, Ἱερῶν Μονῶν, κληρικῶν, γεροντάδων καί μοναχῶν ἀπό τό Ἅγιο Ὄρος καί ἀπό Ἱερές Μονές τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, φορέων καί συλλόγων ὅπως ἡ ΠΕΘ, ὁ ΙΣΚΕ, ἡ ἀδελφότης θεολόγων ὁ ΣΩΤΗΡ, ἡ Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη, ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν καί πολλοί ἄλλοι.
Ἰδιαίτερα ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν, ὑπό τήν συνετή καί ἐμπνευσμένη καθοδήγηση τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου Σαράντη Σαράντου, δραστηριοποεῖται ἔντονα καί μέ μεγάλη ἐπιτυχία τά τελευταῖα χρόνια ἐνάντια στό ἠλεκτρονικό φακέλωμα καί τήν ἔκδοση ποικίλων ἠλεκτρονικῶν καρτῶν καί τῆς κάρτας τοῦ πολίτη. Ἔχει δέ προχωρήσει στήν συλλογή 100.000 καί πλέον ὑπογραφῶν ἀπό πολίτες πού ἀρνοῦνται τήν παραλαβή τῆς κάρτας τοῦ πολίτη. Σέ πρόσφατο (7-10-2015) κείμενό τους μάλιστα καλοῦνε «τόν Ἑλληνικό λαό νά ὑπερασπιστεῖ μέ κάθε νόμιμο μέσο τίς ἐλευθερίες του, νά μήν ὑποκύψει στόν ἐκβιασμό τῆς "Κάρτας" καί νά ἀρνηθεῖ τήν παραλαβή της γιατί τά διακυβευόμενα ἀγαθά εἶναι πολλά» .
Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν, στηριγμένη σέ ἕνα ἄρτιο ἐπιστημονικό ἐπιτελεῖο ὑπευθύνων καί συνεργατῶν, πραγματοποίησε συνέδρια, ἡμερίδες, ὁμιλίες, ἐκδόσεις ἐνημερωτικῶν κειμένων, παρεμβάσεις στήν Ἱερά Σύνοδο, στήν Κυβέρνηση κ.ἄ. Ταυτόχρονα ἀναλαμβάνει ἀνάλογη δραστηριότητα καί σέ ἄλλους καθοριστικούς τομεῖς πού ἀφοροῦν τήν ὀρθόδοξη πίστη καί τήν πατρίδα μας, ὅπως τά ζητήματα τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τῆς ὁλιστικῆς ἰατρικῆς καί τῶν ἐναλλακτικῶν θεραπειῶν, τῶν ἀποκρυφιστικῶν αἱρέσεων καί πρακτικῶν, τῆς διδασκαλίας τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν στά σχολεῖα κ.λπ.
Όροι & προϋποθέσεις
Συνδρομητής
Αναφορά
Τα σχόλιά μου